søndag 28. desember 2008

Julefeiring

Vi hadde planene helt klare for hvordan vi skulle tilbringe jula: førjula og julaften i Moelv, deretter skulle Andreas, Silva og jeg ta turen til Trondheim mens Ida skulle være igjen på ferie. Etterhvert skulle vi til Sunndalsøra, og deretter ned igjen for å feire nyttårsaften i Oslo. Seint på julaaften begynte jeg å pakke sammen tingene våre slik at vi kunne dra så tidlig så mulig dagen etter. Men plutselig ble det en forandring i planene...

Heldigvis skjedde det ikke noe veldig dramatisk som det kanskje kan høres ut som nå, men det var trist nok til at jeg måtte felle noen tårer. Vi innså at Silva ikke ville ha noen fin tur sammen med oss da det ville bli mye bilkjøring (hun blir veldig dårlig i bil), mye besøk overalt og tillegg måtte hun av til til bli passa av fremmede mennesker på fremmede steder. Vi burde rett og slett la Silva bli igjen i Moelv, mens vi reiste videre. Og det var ikke enkelt for en mamma som aldri har reist fra jenta si før... Men etter å fortalt meg selv mange ganger hvor mye bedre hun ville ha det i Moelv enn å være med oss, ble det nå slik. Første juledag reiste vi til Trondheim uten Silva.

Etter flere telefonsamtaler med mamma, pappa og Ann Helen veit jeg at Silvaen min koser seg på ferien sin. I morgen reiser vi tilbake til Moelv vi og - og tross en fin og rolig ferie her oppe, skal det bli så fint å se henne igjen! Jeg visste ikke at jeg kunne savne en hund så mye.

Men her er ihvertfall noen bilder av gulljentas julefeiring:



Ingen kommentarer: