tirsdag 4. august 2009

Treningstips!

For n-te gang tenkte jeg at jeg kanskje skulle begynne å trene litt igjen. Klok av skade for et år siden og et visst SATS medlemskap, skjønner jeg at det er definitivt ikke måten å gjøre det på. Denne gangen har jeg tenkt å bruke samme tankegang som jeg bruker når jeg spise mindre godteri (som forøverig aldri funker...) - å ha veldig korte, små mål. Så jeg hvis jeg klarer å jogge to ganger i uka, i bare tre uker, så er målet nådd. Da vil jeg forhåpentligvis ikke ha den dårlige samvittigheten for at jeg ikke klarte mer, for da var det jo ikke meninga å trene mer uansett.

I går var da første gang ut på tur. Da skulle det vise seg at å jogge i regnvær faktisk er en utrolig god idè! Nesten hele Norge har sikkert oppdaga dette for lenge sida, men jeg som kan telle på to hender hvor mange gange frivillige joggeturer jeg har tatt ute noen gang, har da definitivt ikke jogga ute i regn før. Det gjorde faktsik så store underverker med en treningsøkt at jeg knapt kunne tro det var mulig. For vanligvis hater jeg å bli svett og hater at det er tungt å puste, men i regnet fantes det ingen svette, og til tross at jeg selvfølgelig ble anpusten var det langt fra så ille å puste som det vanligvis er.

Så hett tips her altså - til alle som har mindre treningserfaring enn meg!

Ingen kommentarer: