mandag 16. august 2010

Dobbelt-booka

Jeg ser på meg selv som et ordensmenneske. Jeg føler jeg har orden og oversikt over det meste, og ting kommer sjelden overraskende på meg (foruten det som ikke har vært mulig å forutsi). Jeg ligger alltid et hakk foran i tankene, og har sjelden dårlig tid. Derfor kom det som en liten bombe det jeg klarte å gjøre i dag. Jeg fikk ordna meg et par fridager i november, satte meg på nett og bestilte tre flybilletter til London. Da turen var betalt og bekreftelsen kom opp, skulle jeg skrive ned flytider og flynr i den lille boka mi. Men oj da! Mine feriedager viste seg å være de samme dagene som en samling på skolen! Jeg har gått lettere panisk rundt i leiligheten i dag, og jeg får det ikke ut av hodet. Jeg har lest på planen hundre ganger, og det står ingenting om obligatorisk tilstedeværelse. Derimot står det "arbeidskrav" på denne mandagen. Jeg har sagt til både meg selv og Andreas utallige ganger at jeg kommer til å bestå året selv om jeg er borte denne gangen, og at arbeidskravet må være mulig å få til uten å være der disse to dagene. Jeg har også sendt en mail til læreren min (det at jeg har undervisning i morgen og kan snakke med så mange lærere jeg vil da, ser ikke ut til å bry meg så mye) for å håpe på å få den samme brekreftelsen. Så nå veit jeg hva jeg kommer til å tenke på minuttene før jeg sovner i kveld....

Ingen kommentarer: