mandag 20. september 2010

Oppussingsobjekt

I vår arvet Andreas en fin gyngestol etter sin bestefar, og selv om den egentlig så veldig bra ut passa den ikke helt inn hos oss. Mange vil sikkert skrike høyt over at vi har valgt å pusse den opp, men 70 tallsstilen er bare ikke oss litt engang. Og det finnes ikke en blå/turkis ting i hele leiligheten, så for at den skulle passe inn måtte det bare bli sånn. Dessuten ligger det blå stoffet og orginaltreverket fortsatt under, så skulle vi forandre mening en gang, er det faktisk mulig å gjøre den original igjen.


Når alt det er sagt, må jeg bare si at vi er strålende fornøyd med vårt oppussingsobjekt! Stolen sklir perfekt inn i leiligheten. Jeg har brukt hele sommeren på å vurdere om jeg skulle begi med ut på oppdraget sjøl eller om vi skulle sette det bort, men heldigvis gjorde vi det sjøl. Det gikk faktisk overraskende bra, og foruten litt stygg stifting på baksida, er det perfekt:) Og stiftene kan jo bare skjules med et bånd en gang jeg føler for å gjøre det. I tillegg kjøpte jeg noen nye puter og duker i helga, så nå er leiligheten gjort klar for høst! Fra sommerfarger i oransje, grønt og rosa, er det meste som befinner seg her hvitt eller lilla (med fortsatt noen mørkerosa innslag - og brunt som det alltid er her). Mangler bare en haug med nye stearinlys, så skal jeg nyte mørket og lyden av regn utenfor!



2 kommentarer:

majoban sa...

Den ble jo veldig flott da, og trekke om kan du så det er bare tull å tenke på å sette bort ting..... May

LivAnita :) sa...

Wow! Du er såå flink, Hilde! :) Jeg gleder meg til å prøve den :) Kjempe fin!