mandag 6. september 2010

Vinduskupp!

Jeg er i ferd med å bli en samler - en som hele tiden kommer over ting jeg bare måå ha - som jeg visstnok verken kan bruke eller ha plass til nå, men som jeg kommer til å ha bruk for en gang i tiden. I en bitteliten 50 kvm leilighet som allerede er full, ser jeg at dette kan by på problemer, men som gryende samler har det til nå gått bra. Siste kupp kom jeg over på lørdag.

Andreas og jeg var i byen på leiting etter noe fint til min venninnnes nyfødte baby. Etter å ha gått rundt i en butikk (som endte opp med at jeg fikk meg noen flotte juletrekuler i klart glass istedet), dro vi videre. I bilen på vei til neste butikk kjørte vi forbi en container. Og opp av containerer stakk det opp noe som ligna på to flotte vinduer. Så da var det bare å snu for å sjekke ut hva dette egentlig var. Jeg følte meg som litt av en tyv da vi trakk opp to flotte, smale vinduer ut av søpla. Men de var så fine! Det var sånne typiske Oslovinduer som blir som et kors når man setter dem sammen. I tillegg var det juksesprosser, som gjorde at de ble smårutete. Den ene sprossen mangla, men det kan vi sikkert fikse på en eller annen måte. Så nå har jeg to flotte vinduer i boden min på loftet! Jeg ser for meg at jeg en eller annen dag kan bygget et skap slik at vinduene kan bli skapdører. Enn så lenge har jeg forsåvidt ingen plass til noe nytt skap, og med alle mine tommeltotter er det absolutt ikke sikkert at det blir helt som jeg forestiller meg heller. Men i tankene mine er det helt genialt. Det er verdens fineste skap - akkurat som jeg drømmer om. Mulighetene og drømmen er ihvertfall der - og det er egentlig det viktigeste!

(Jeg ser at dette er et innlegg som burde hatt bilde, men vinduene havna rett på loftet før kameraet fikk gått over dem...)

1 kommentar:

Livva :) sa...

Skulle ønske jeg var like kreativ som deg, Hilde! :) Jeg ser absolutt for meg det fine skapet nå som du har fortalt ideen, men hadde aldri kommet på den selv.. Kanskje du kan være kreativ og se om du finner opp det som kommer etter internett også? :)