mandag 28. februar 2011

Ommøblering

Dette blir et innlegg om ommøblering - uten bilder - rett og slett fordi det er seint, jeg har ikke rydda og jeg har ikke tatt bilder enda. Men jeg har hatt en ommøblering.

Jeg liker jo egentlig veldig godt å forandre på ting og tang i leiligheten, men jeg føler også at vi har så mange begrensninger (1 - høytalerene må stå på en speseil måte i forhold til TVen. 2- sofaen må stå på en spesiell måte i forhold til høytalerene. 3 - en rekke bokser som har noe med lyd å gjøre må stå slik at kablene henger sammen. 4 - alt som er plassert i leilighetens nedereste 70 cm må være slik at en stk løs kanin helst ikke skal ødelegge noe. 5 - jeg prøver å begrense antall hull i veggene. 6 - bodene er stappfulle), og med det så har jeg faktisk ikke ommøblert noen verdens ting siden vi flytta inn hit for litt over to år siden. Mange av løsningene er jeg forsåvidt fornøyd med og, men det er en løsning som har irritert meg mange lørdags- og søndagsmorgener; at vi sover med hodet rett under vinduet og alt lys går rett i øya mine. Ikke kan vi ta gardina helt ned heller, for da blir lufta veldig dårlig. Men jeg har ikke klart å finne en annen løsning som inneholder de samme møblene som er der nå (se punkt 6), og som samtidig ser forholdsvis grei ut. Vi har jo en svær wallsticker over senga, og jeg kan jo ikke sette skapene mine halvveis over den (og nei - den kan heller ikke fjernes så lett, da den er limt på med skikkelig lim).

Men i går kveld, da jeg hadde lagt meg så klart, kom jeg endelig på løsningen. Det skulle ta to år før tanken slo meg - jeg kan jo legge skapene ned! Jeg tror Andreas et lite øyeblikk ble redd jeg skulle å ommøblere kl 12 i natt, men jeg har klart å holde meg til jeg kom hjem fra jobb (jeg måtte ta målene for å se om de gikk sånn ved 7 tida i dag tidlig). Så det er ihvertfall det jeg har brukt hele kvelden på. Jeg har snudd senga, skrudd av beina på skapene og lagt de oppå hverandre (og bildene kommer så fort jeg får tatt dem). Andreas sine tanker om at det muligens kunne bli vanskelig å få noe som helst ut av skapene, har jeg ikke hørt på. Men etter å ha fylt skapene opp igjen, så har jeg gjort det sånn at det meste som står inni der er ting vi ikke trenger hver dag. Så jeg får nok ikke noe pris i god design for det her - det ser greit ut på avstand - men ja, Andreas - det er veldig vanskelig å bruke skapene nå. Men jeg håper vi får sove godt ihvertfall!

(Hvorfor i all verden var egentlig det ene skape fylt opp av en haug med nedbrente stearinlys og tomme smykkebokser? Det ble ihvertfall kasta i denne omgang, men det strider meg virkelig imot å bare kaste en slike fine bokser som kanskje kan brukes til noe en dag...)

3 kommentarer:

mirakel sa...

Spenstig og kreativt! :D Høres veldig flott ut, syns jeg.. selv om det ikke er praktisk. ;) Hihi! Men kom med bilder fort som fy! :D

Hilde sa...

Hvis jeg skal velge mellom fint eller praktisk, velger jeg veldig ofte fint - og sånn ble det nå og. Jeg synes jeg kan lese med linjene til Andreas at han kanskje ikke er veldig fornøyd, men det er nok bare fordi han ikke har blitt vant til det enda!

mirakel sa...

Jeg håper virkelig at Andreas liker det etterhvert, for på bildene syns jeg det ser SÅ bra ut! :D En utrolig god idè, altså! :D Gleder meg til å lese mer om hvordan du fikser leiligheten deres. ;)