torsdag 24. februar 2011

Dagen jeg ble gammel

Denne dagen, torsdag 24. februar, skulle vise seg å bli en spesiell dag i livet mitt. Dette er dagen jeg ikke lenger kan snakke om at jeg er blitt voksen - men gammel. Mitt første tegn på at jeg begynner å bli gammel kjentes sånn ved tre- fire tida i dag; jeg fikk vondt i ryggen!!

Å rydde opp de siste lekene, teppene og putene på seinvakta i dag gjorde ryggen ekstra vond. Litt sånn at at jeg følte for å sette den ene hånda bakpå ryggen, slik jeg har sett folk med ryggvondt gjøre. Jeg måtte bøye meg sakte, og etterhvert gikk jeg over til å løfte i riktig løfteteknikk.

Jeg kjenner det i ryggen enda, og det det verste med det her er jo ikke at det gjør så vondt at jeg ikke kan leve med det - men at jeg er ganske sikker på at dette er sånn ryggvondt som kommer av av at jeg har blitt gammel.

Jeg har jo innsett det et par år, men det er ikke noe gøy å tenke på at det går bare nedover. Man skal liksom bli 80-90 år, og fra man er 25 så skal man forfalle..? Det hjelper vel ikke å mene at jeg synes at det er altfor tidlig. Men, men - heldigvis er det ikke jeg som har bursdag i helga!

Ingen kommentarer: