onsdag 2. mars 2011

Prinsesse lager pappfigur

Tror det er en liten ting jeg ikke har fått med meg her - har VG blitt slått sammen med Se & Hør? Er ikke no gæærnt med Se og Hør, vil man lese det så gjør man det, men jeg bare visste ikke at VG hadde begynt å ha samme type førstesaker som dem. Det begynte vel kanskje å ane meg da jeg hadde så lyst til å lese om Petter helt privat, og her om dagen kunne jeg se at både VG og Dagbladet var veldig opptatt av hvorfor Petter gråt. Jeg veit ikke hvorfor han gråt, jeg leste ikke saken og ikke kjenner jeg han heller, men er det så rart at Petter griner at det er førstesidestoff i begge de største avisene?


Men grunnen til at jeg egentlig skriver dette innlegget er nemlig det som er førstesiden på vg.no akkurat nå. "Slik hyller prinsessen skidronningen. Laget pappfigur av Marit Bjørgen" Egentlig blir jeg litt ordløs -jaha? javel...og så?


Sammen med overskriften er det bilde av pappfiguren og spørsmålet "Synes du prinsesse Ingrid Alexandras pappfigur ligner på Bjørgen?" Inne i saken (jeg måtte jo åpne den vannvittig interesante saken så jeg ihvertfall kunne si noe om den her inne) kan man stemme over om man synes den ligner, og jeg valgte å stemme "Litt". Om du lurer var det 12,16 % som hadde svart det samme som meg, mens 41,21 % i skrivende stund mener den ligner.


Dersom du ønsker å lese hele saken, for jeg regner med det kribler etter å få vite alt om denne pappfiguren nå, kan du lese den her.


(Bildet er hentet fra vg.no)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Er i grunn helt enig med deg her Hilde! de burde holde seg saklig til nyheter istedenfor ting om kjente mennesker som hører hjemme i Se&Hør.. stå på!

Unknown sa...

Genialt.

Personlig syns jeg prinsessen har laget en helt grei barne-figur og hvis Marit Bjørgen er hennes forbilde så klager jeg ikke.

Jenta skal tross alt vokse opp med ca 5 millioner mennesker som synser om alt hun gjør og sier (og tegner)...
Marit Bjørgen kan være et godt forbilde på hvordan man forholder seg til media med et smil, uten å selge hele sjela si.
Skidronninga framstår som en jordnær dame som sikkert ble opriktig glad for den figuren.

Når det gjelder Petter... hva kan man si... du blir ikke verdens beste uten å ha trua på deg selv og han er ikke noe unntak.
Det jeg IKKE liker er hvordan media fremstiller han. Hvis han er fornøyd med egen innsats og jubler i seiersrus (kæm e kongen!) er han sjølgod og janteloven spretter opp som sjalu paddehatter.
Men når han er sliten, glad og gråter blir han kritisert for å være svak og feminin.
Jeg synes Petter bør få en mediapause.
(selv om han tiltrekker mye oppmerksomhet...)