tirsdag 19. april 2011

Båtoppussing

Årets påskeferie skal brukes til å pusse opp båten vår. Den har hatt sine første uker som vår båt liggende ved en lyktestolpe utenfor jobben til Andreas, og i dag skulle den være med meg og Silva på tur til Moelv for å bli skikkelig pussa opp.

Båten vår leker ikke kano - den er skikkelig stor og jeg var litt nervøs over å kjøre med så stor last. Heldigvis hadde jeg selskap av Silva ved min side, så det var sikkert et fint syn som kjørte oppover E6 i dag.

Selv om det ikke er noe gæærnt med båten, ser den ikke bra ut. Flere reperasjoner og riper har ikke blitt gjort noe med sånn utseendemessig, så her er det bare å lære seg et par ting om båtoppussing.


Jeg starta med å slipe den ned, og deretter avfetta og høytrykkspyla.


Båtoppusser-Hilde er her igang med primer.


Og omtrent slik så båten ut før jeg tok kvelden. Etter at undersida har blitt sølvfarga av primeren, har jeg også hatt på sparkel på fleer steder. Selvfølgelig begynte det så smått å regne rett etter at jeg starta med sparkelen, og siden temperaturen daler nedover, tar det nok sin tid før det blir tørt.


Så i morgen går båtopppussingene videre.....

Ingen kommentarer: