torsdag 21. april 2011

Her fortsetter båtoppussingen, og siden sparkelen bruker litt tid på å tørke, ble gårsdagen brukt til å male innsida hvit. I dag skulle sparkelen pusses ned, og det jeg trodde var å sveipe fort over med en fint pussepapir skulle vise seg å være mer vanskelig enn som så. Først viste det seg at sparkelen var da ikke tørr, og med min tålmodighet var det en stoor utfording. For her skulle det slipes sparkel - uansett!! Det endte med mye uvurdeling hjelp av pappa, litt sparkelavkjær, mange pussemaskiner og høyt forbruk av pussepapir.




Pappa hjelper meg med og pusse ned mye sparkel.

Her kan mange lag skimtes - gammel blå kano, sølvfarget primer og gul sparkel som er godt nedpusset.



Mange slipemaskiner måtte prøves ut før vi endelig fant en som gjorde jobben godt.





Og så - endelig - øyeblikket jeg har ventet på siden jeg skjønte av vi skulle pusse opp kanoen - nemlig kanoens nye farge!




Egenetlig skulle den vær lilla, men det var ikke mulig å blande lilla-farger, så vi måtte bråbestemme oss for en ny farge i butikken. Tross beslutningsvegring hadde jeg en farge i reserve, og det var med glede jeg åpna boksen med maling:





Som du kan se er jeg en rimlig fornøyd båteier om dagen, og jeg hadde tydeligvis funnet den perfekte kano-singleten å pusse opp i.


Nå mangler båten bare sitt andre lag med farge. litt oppussing av det hvite fra gårsdagen og dekor/navn. Sistnevte er verken bestilt eller bestemt, men det diskuteres i heimen.


Så forhåpentligvis kan båten sjøsettes før den er helt ferdig!

Ingen kommentarer: