mandag 23. mai 2011

Bursdagbarn og joggesko

23. mai er en dag som er preget av bursdag i familien vår. Både pappa og Silva fyller år, og siden Silva er den enste av dem som bor med oss i Oslo er det henne vi har gjort mest stas på i dag. Det var vel strengt tatt ikke en bursdagsfeiring å skryte så veldig av, men teltturen i helga inngår i feiringa. Itillegg har hun fått bursdaggava si for en måneds tid siden i form av en redningsvest. I dag besto feiringen av en middag som innholdt viltpølse, hundekuler, hundepate og kjøttdeig. Til dessert var en skive med ost. Lufteturen ble tatt på Majorstua hvor vi var innom et par hundeparker og hun tok noen svømmetak i ei fontene. Barna i barnehagen mente at hun burde få flagg på dagen sin, men det har visst ikke blitt til at jeg har fulgt opp forslaget deres. Nå ligger bursdagbarnet og hviler og ser egnetlig fornøyd ut med dagen allikevel.

Gratulerer med dagen, pappa og Silva!

I anledning begge bursdagen så jeg en mulighet til å gi meg en gave og. Jeg har kjøpt meg joggesko. Og - hold dere fast - jeg har tenkt å jogge med dem! Jeg har lenge tenkt at jeg burde ta en joggetur igjen, men til nå har unnskyldningen vært at jeg ikke har joggesko (hvilket er sant). Motivasjonen min har egentlig vært litt lunken, men merka at med en gang det var nye sko i hus, ble jeg brått mer motivert. Utrolig hva litt shopping kan gjøre! Så nå er planen: løp ihvertfall en gang i løpet av uka. For alle som har kjenskap til mine tidligere treningsplaner er dette et mål og en bragd som er mer en stor nok i første omgang. Så er jo håpet at jeg skal fortsette å jogge i neste uke og. Så nå kan vi jo lage en liten gjettekonkuranse for oss selv - hvor lenge holder jeg ut denne gangen? Mitt forslag er hemmelig...

Ingen kommentarer: