lørdag 28. mai 2011

Delmål en - check!

Det er en gelde å meddele at delmål en av løpeprosjektet mitt er nådd! Målet om å løpe en eller anna gang i løpet av uka begynte å henge i en farlig tynn tråd i dag, da det er mistanke om dårlig form i morgen og motivasjonen var heller laber i dag tidlig. Litt sånn: "Men jeg hater jo i løpe! Jeg hater å bli sliten! Hvorfor satte jeg meg egentlig et sånn mål? Men nå har jeg kjøpt de skoa da...."

Så til tross dårlig motivasjon, tok jeg på meg treningsklær, fylte opp vannflaska, hekta selen på hunden og ba Andreas være klar til å åpne opp til vi kom hjem da jeg antok at å ha med nøkler på turen garantert ville irritere meg på en eller annen måte (enten skrangle lyd, gnaging eller et eller anna irriterende jeg ikke klarte å komme på). Alle irritasjoner var nå ryddet av veien, og jeg var egentlig litt spent hva kom til å bli denne gangen. For det er nemlig alltid noe som er irriterende eller vondt som gjør at jeg tenker at "det her - det gidder jeg ikke!"

Men til min store overraskelse gikk turen veldig bra! Hunden var omtrent i samme form som meg, jeg hadde nok vann og nok klær. Eneste stedet jeg fikk litt vondt var tanna som iset av vannet (hvilket ikke hadde noen ting med jogginga å gjøre) og litt mye vind i øra, men det ornda seg med å trekke hårbåndet ned. Det som var mest irriternede var bare at jeg bli veldig sliten, men det var jo noe av poenget.

Så her sitter jeg og er rimelig fornøyd med dagens innsats, tross det var en kort løype med en god del gange innimellom (men det er sikkert 2 år sida jeg har løpt sist). Etter en varm dusj kjenner jeg at nå er jeg ganske klar for å starte på delmål to - jogge to ganger i uka. Kanskje den planen får en ørliten sprekk allerede i neste uke pga en mulig fullbooka uke, men uka innholder fysisk aktivitet på en annen måte, så den er godkjent.

Klapp på skulderen til meg og min gode treningskamerat!

Ingen kommentarer: