torsdag 19. mai 2011

Fuglerasisme

Rasisme er når man ser på en rase som mindreverdi iforhold til en annen rase, og er noe folk bør spare seg for. På et område må jeg allikevel innrømme at jeg er rasist, og det virker egentlig som om det er sosialt akseptert også.

Jeg liker rett og slett ikke de store fuglene som er på balkongen vår. Grunnen er ganske enkel bare fordi de er store og det en stor fugl måtte føre med seg. Jeg blir så irritert når jeg ser at vi har hatt besøk av en at kaller jeg dem "drittfugler". Og hver gang jeg har omtalt dem som drittfugler er det ingen som har stoppa meg og ment at jeg ikke har noe grunnlag for å kalle dem det.

Men innerst inne veit jeg at jeg er den som tar feil. De store fuglene er jo på ingen måte noe slemmere enn de små. De er helt sikkert like sultne som dem også. Og på steder det kun er store fugler godtar jeg dem. Jeg synes det er hyggelig å mate både duer og ender. Men det er kanskje ikke duer og ender som er fuglene jeg misliker mest heller. Dersom jeg tenker meg nøye om tror jeg at det egentlig kun er snakk om kråker, skjære og måker. Jeg håper alltid at de andre fuglene får maten isteden for dem. Disse store fuglene har aldri gjort meg noen ting annen enn å irritere meg. Og med den holdningen kan jeg ikke snakke meg fra at jeg er en fugle-rasist.

Så jeg skulle selvfølgelig ønske at jeg hadde blitt like glad når jeg ser at det er storfuglen som har inntatt balkongen -

men store drittfugl - slutt å kom å spis opp all maten fra småfulgene mine og slutt å kast fuglefrø over hele balkongen!! hssssjjj!!

Ingen kommentarer: