onsdag 19. oktober 2011

Vintertøy og irriterende dører

Det blir kaldere her i landet, og det er på tide å bytte ut sommertøy med vintertøy. Jeg har samla noe av sommertøyet i en bag, og siden jeg av en eller annen grunn hadde merkelig mye energi da jeg kom hjem fra jobb, tenkte jeg at dette var dagen for å få alt vintertøyet ned, slik at det blir orden på ting her.

Jeg tok heisen opp i 12. etg, og kom meg fram til boden. En god del ting har ankommet boden etter at vintertøyet ble satt inn, så først måtte et par store ting ryddes vekk. Bak tingene kunne jeg finne hele 5 pappesker + en koffert full av vintertøy som jeg klarte å lirke ut av boden. Da alt var ute, de store tinga var rydda på plass og hengelåsen satt på, begynte ferden på å nå 5. etasje.

Døra inn til boden hadde jeg klart å feste fast med en netting, så først ble alt bært til nr 2 (om vi ser bort fra døra inn til selve boden). Dette er en brannsikkerdør, så jeg brukte kofferten som dørholder mens pappeskene ble flyttet fram til dør nr 3. Før sikkerhetskyld har vi pakket i pappesker med forskjellig form og størrelse, slik at det var umulig å bære så mange på en gang. Derfor måtte jeg gå fire ganger ned trappa til etasjen under, og inn dør nr 4. Dette er jo også en branndør, slik at jeg fikk stablet opp eskene, klar for å ta fatt på dør nr 5. Da jeg hadde kommet meg gjennom denne branndøra, var jeg kommet til gangen i 12. og derfra skulle jeg inn dør på 6. for å nå heisrommet. Brannsikker som blokka er, er dette også en branndør som ikke kan stå åpen av seg selv. Der sto endelig heisen å venta på meg og pappeskene, og etter at koffert igjen hadde holdt oppe heisdøra, altså dør nr 7, var vintertøyet på plass i heisen. Heisen tok oss ned til 5. etg, og vi kunne åpne en ny heisdør, dør nr 8 som ikke kan stå åpen av seg selv. Derfra skulle dør nr 9 være den siste brannsikre døra, før vi endelig kunne nå leiligheten og dør nr 10.

Av en eller annen merkelig grunn var det som føltes som en positiv ekstra energi da jeg kom hjem for 20 minutter siden forandra seg en en pissur, sinna energi. Brannsikre dører er sikkert veldig fint den dagen det brenner, men når jeg skal hente vintertøyet mitt, kunne jeg godt ha tenkt meg en noe mindre brannsikker blokk. Ihvertfall - til tross sinnet, siste dør gikk ihvertfall opp av seg selv og jeg jeg fikk slengt pappaeskene hardt i gulvet da jeg kom inn. Jeg fikk ristet av meg noe sånt som "helvetesdører" idet jeg dro meg med inngangsdøra hardt igjen. Og for å være sikkert på at det skulle være en drittdør og, glemte jeg like gjerne ringefingeren igjen i døra. Så nå har jeg en stk blå negl og en haug med vintertøy stående i gangen....


God høst/vinter!

(PS! Trenger fortsatt PC hjelp...)

Ingen kommentarer: