søndag 27. november 2011

Første advenstsøndag

Det er første søndag i advent, og da er det vel nærmest obligatorisk for meg å blogge om hvordan stua her ser ut i dag. Jeg var faktisk så dårlig forberedt i år at jeg hadde satt fram fire telys på et brett, men det ordna seg da Andreas og jeg pluselig tok en tur til Sverige og Nordbysenteret tidligere i dag. Der fant jeg det jeg leita etter: turkise adventslys:
Grunnen til det er at all julepynten min er rød, og egentlig kunne jeg tenkt meg å hatt den i en annen farge. Det er bare ikke aktuelt å bytte ut alt sammen, så jeg får heller suplere med en annen farge som gjør det litt mer spennende. I to år har det vært oransje, men i år er det altså turkis.
Sammen med to andre turkise lys, har jeg plassert den "o-store julepynten a la 2011": fluesopper.
Før har jeg alltid klint til med all julepynten jeg har allerede denne søndagen, men i år er planen å ta litt om litt. Denne jula skal jeg for første gang tilbringe romjula i Oslo, så det er ikke noe hastverk. Jeg har selvfølgelig fått litt mer enn bare lysene, og Silva fikk i dag en liten julegave på forskudd. Hun skal selvfølgelig spise maten sin fra juleskåler:

Ingen kommentarer: