lørdag 24. mars 2012

Silva og D5100 i farta!

Mange ganger har Silva måtte stille opp som modell for at jeg skal øve meg på å ta bilder av dyr i fart, og like mange ganger har jeg blitt skuffa for at jeg ikke har fått det til. I dag har jeg vært ute igjen, men denne gangen har jeg fått meg meg en ny sak som skulle gjøre jobben lettere for meg. For i dag ble nemlig min gode, gamle Nikon D40 byttet ut med en betydelig bedre Nikon D5100! Jeg har tenkt på det så lenge, så lenge, og det har vært stor lykke her i dag da jeg har prøvd å bli kjent med min nye venn. Jeg drømte faktisk at kamera ble stjælt i natt, og jeg gråt og gråt....men heldigvis sto kamera på kjøkkenbordet i dag tidlig. Så nå kommer vi nettopp inn fra tur, og Silva har fått leke seg med ball, mens jeg har lekt meg med kamera. Nå veit sikkert ikke dere akkuart hvor dårlig de gamle bildene har vært, men se hvordan D5100 klarer å "fryse" Silva i full fart!



Det gamle var ikke i nærheten en gang (mulig det var noen funksjoner jeg aldri oppdaga, men jeg tok dem med en gang nå), og jeg er så innimari glad for at jeg endelig kjøpte meg et nytt.
For de som er mer interesert, så kan jeg fortelle at dette overhode ikke er noe spesielt fancy kamera i dag. Det er et helt vanlig amatørkamera og er et av de rimeligste kameraene Nikon har. Men jeg er stor tilhenger av å ikke skaffe meg dyrt, fancy utstyr jeg ikke kan bruke for det det er godt for. Jeg vil heller ha enklere utstyr som jeg veit at jeg kan forstå, og ut fra det jeg kan om foto pr i dag, ser jeg ingen grunn til å ha noe bedre utstyr enn dette. For akkuart nå er dette det helt perfekte kamera for meg!

1 kommentar:

Gjermund sa...

Et godt valg, Hilde. Dette får du mye glede av!