lørdag 17. mars 2012

Snekring av stor blomsterkasse

Nå som jeg har store planer om å få mine egne blomster "fra bunnen av", er jeg veldig redd for at de skal lide en tørkedød i sommerferien. Planen for å unngå dette, er å flytte dem inn i en stor blomsterkasse slik at de har mye jord å gå på. Det er ikke bare bare å finne en stor blomsterkasse som passer inn på balkongen, så vi har tatt saken i egne hender.

Å bygge en slik firkanta kasse er kanskje det enkleste i hele verden når det kommer til bygging, men jeg er klar over både Andreas og mine svakheter når det kommer til bygging med planker. Allikvel var jeg veldig optimistisk. Flere av plankene ble perfekt tilpassa allerede på Maxbo i går, og sa vi kutta resten i dag tidlig, var vi så nøyaktig at du aner ikke!
Vi var helt enige om hvordan dette skulle gjøres, og det var virkelig ikke en planke som var feil da vi startet å skru sammen kassa. Faktisk starta dette så perfekt, at jeg tenkte at å montere dette sammen, var det samme som å montere en hylle fra IKEA.
Etter bare noen få skruer, så jeg at IKEA hadde vært konkurs for lenge siden dersom deres hyller hadde ligna på det vi holdt på med. At noe som var så perfekt, skulle se slik ut etter bare noen få skruer....
I andre enden var det ikke noe bedre. Hva i alle dager gjør at det blir sånn?
Herfra slutta jeg å ta bilder, og motivasjonen vår dalte. Det ble skjeivere og skjeivere, og etterhvert var ikke engang sparkel-planen god nok. Vi kunne kanskje ha retta opp inntrykket ved å sette på lister, men den er så skjeiv at ingen lister vil sitte på... Det eneste positive er at den ser ikke så gæærn ut fra den ene langsida - og det er tross alt bare den som skal synes når kassa kommer på plass. Den deprimerende slutten på kassebygging, gjorde at bilder av det ferdige resultatet heller få komme når når vi har fått "fiksa" litt mer. Da gjerne med både jord og blomster.
Jeg skriver det ned mens jeg er veldig klar over hvordan realiteten er:
Andreas og jeg må aldri, aldri kjøpe et oppussingsobjekt av et hus/leilighet!
Kommer vi allikevel på tanken, hver så snill å be oss ta en titt på dette innlegget igjen.
I en ellers så trist blomsterkasse-byggedag, kom jeg heldigvis over annet positivt blomsternytt:
I tre potter på balkongen holder det på å komme opp tulipaner! Så mens balkongen fortsatt i i vintermodus (rotete, møkkete og ubrukbar) våkner små tulipanløker fra Amsterdam til liv!

Ingen kommentarer: