fredag 11. juli 2008

Endelig ferie!

Nå har jeg gått i feriemodus så lenge at da klokka endelig viste kvart over 3 i dag, var det nesten ikke til å tro. Nå har jeg ferie på ordentlig! Min første ordentlige, vanlige sommerferie!

Det skal vel sies at denne uka ikke har vært spesiel hard på jobb. Vi har slått sammen to barnehager og enda var vi like mange voksne som barn, så alle fikk jobbe et par timer mindre hver dag. I dag var det hele to barn fra barnehagen jeg jobber i.
Også hjemme har det vært uvanlig stille denne uka. Andreas og Ida stakk på ferie forrige fredag, så jeg har vært helt alene hjemme (fisken var vel her, men han gjør svært lite ut av seg). Så selv om jeg stort sett har gjort det samme denne uka som når Ida og Andreas er her, er det allikevel litt kjedelige å være alene. Jeg har derimot nytt synet av at sofaen har vært helt fri for kaninhår hele uka. Jeg støvsuga den på fredag, og den er fortsatt like fri for hår - har aldri sett lignende! Og det kommer jeg vel ikke til å gjøre igjen heller, for når jeg er hjemme igjen om en ukes tid, er jo med enda en hårball.

Nå skal jeg bare bruke kvelden på å pakke og forbrede meg på å reise i mårra. For i mårratidlig tar jeg flyet til Trondheim for å møte Andreas som allerede har vært der en uke. Vi skal være der til ca tirsdag, for da reiser vi til mora hans i Sunndalsøra. Får håpe bygda (byen?!?) viser
seg fra en litt bedre side enn den gjorde da jeg var der i vinter, for da tror jeg det kan være veldig fint å være der. Torsdagsmårran setter vi kursen mot Bergen. Og etter å ha sett det vi kan av Bergen på en ettermiddag, kan vi på fredag endelig hente den høyt etterlengtede valpen vår! Bare en uke igjen:)

Så - god ferie til meg!

Ingen kommentarer: