tirsdag 29. juli 2008

Flyttehistorikk

August 2001: Jeg flytter fra mamma og pappa for første gang, og min nye bolig blir i et kollektiv på Hamar

Januar 2002: Jeg innser at å bo i et møkkete og bråkete kollektiv ikke er min greie, så Mari og jeg flytter til hver vår hybel i Hamar sentrum hvor vi bare deler bad med hverandre.

Juni 2002: Ingen stipende i sommermånedene, så jeg flytter tilbake til mamma og pappa

August 2002: Jeg starter på folkehøyskole i Skjerberg i Sarpsborg, og flytter derfor til et internat der

Mai 2003: Ingen grunn til å bli igjen på folkehøyskolen når alle har dratt, så jeg flytter tilbake til mamma og pappa

August 2003: Line og jeg flytter sammen i en liten leilighet i Brumunddal

Juni 2004: Stipendet tar nok en gang slutt, og igjen blir det tilbake til mamma og pappa

August 2004: Endelig kommer jeg meg til hovedstaden, og jeg bor på en liten hubel på Ullevål

Januar 2006: Hybelen er veeldig liten, og jeg veksler ingen ord med min romvenninne, så jeg setter kursen til en lignede, med litt større hybel på St Hanshaugen

Juni 2007: Jeg må spare penger til jeg skal til Ghana, og flytter til nabobygningen hvor man kan bo billig og dårlig.

August 2007: Hybelen er veldig dårlig, og siden Andreas nettopp har flyttet til Majorstua anser jeg det som smartere å flytte inn til han

Da skulle man vel kanskje tro at jeg begyner å se meg lei av å flytte - som jeg forsåvidt gjør også - men ingen grunn til å ikke gjøre det en gang til!

Så i oktober 2008 flytter Andreas og jeg til Ryen. For i går ble vi nemilig eiere av en leilighet der!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis med ny leiliget.. :)

Anonym sa...

Gratulerer! :)

Anonym sa...

Gratulere mæ leilighet! :) Ha kje fått mæ me d før nå e. Bra at d ordna se for døkk :)