tirsdag 27. januar 2009

Håndball på TV

Til tross at jeg er svært lite sportsintresert har jeg selvfølgelig fått med meg at det er håndball-et-eller-anna for herrer om dagen. Jeg har også fått med meg at Norge tapte i dag. Og selv om interessen for håndball er liten og at jeg knapt kunne brydd meg mindre, dukker det allikvel en følelse opp knytta til dette tapet. Følelsen som roper litt lavt inni meg: "Yes!" "Der fikk de den, alle de folka som er glad for at det går håndball hele kvelden"

For når jeg har gått tur med Silva et par ganger, spist middag og hvilt middag (eller sove i 1 1/2 time kan vel kanskje ikke kalles hvile middag?) så hender det at jeg ønsker å sige nedi sofaen og rett og slett se litt på TV. Men hva går der? Jo, der går det håndball, håndball, håndball....
Ikke kom her å si at man kan jo velge å se en annen kanal, for det argumentet føler jeg at ikke holder her. Hvis du ikke liker Hotal Cæsar, kan du velge å se noe anna - for det har alltid gått kl halv 8 på TV2. Det tar ikke plassen til noe annet. Håndballen tar plassen til andre programmer jeg vanligvis skulle ha sett. Og derfor unner jeg ingen som synes at det er en vanvittig god idè noe som helst glede av disse kampene. De får det helt sikkert, men hver gang jeg veit at de irriterer seg over et tap, og enda bedre hvis det er tap som fører til at de går ut og ikke får lov å spille mer, så føler jeg en aldri så liten glede inni meg.

Nå skal det sies at dette egentlig ikke handler om håndball, men sport generelt. Dette innlegget kunne ha blitt skrevet om all sport som fjerner programmer jeg ikke får sett, men nå var nå en gang slik at i dag (og i går, overigår, og dagen før der, og dagen før der og mange dager før der igjen) var det håndballen jeg la merke til.

Dette innlegget er heller ikke noe angrep på hverken håndball eller andre idretter som treningsform. Jeg har stor forsåelse for at dette er mye morsommere enn å løfte vekter på trengssenteret - det hadde jeg sikkert syntes selv om jeg hadde likt å trene. Men som underholding er dette virkelig ikke greia - ikke hvertfall ikke for meg!

(PS! Jeg har aldri vært plaga med at så mange kommenterer bloggen min, men bare sier i fra at det ikke er lov å komme meg motargumeter nå.)

2 kommentarer:

Camilla sa...

Utfordring! Tar du den? ;) Se her; http://camillawesterheim.blogspot.com/2009/01/bildeutfordring.html

Anonym sa...

You could easily be making money online in the hush-hush world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat techniques[/URL], Don’t feel silly if you haven’t heard of it before. Blackhat marketing uses not-so-popular or little-understood methods to produce an income online.