fredag 16. januar 2009

Lommetyveri

Jeg står i en stappfull T-bane vogn, og rett ved siden av står en dame med veska på vidt gap. Helt på toppen ligger lommeboka og roper "ta meg! ta meg!". Det er selvfølgelig ikke aktuelt for meg å ta den, men jeg lurte litt på hva jeg skulle gjøre.

1 - Skulle jeg si "Unnskyld, men jeg tror det kan være lurt ikke ikke ha lommeboka di så synlig på en så full T-bane"?

2- Eller skulle jeg late som jeg ikke hadde tenkt over det, og la henne gå rundt med en meget høy sannsynlighet for å miste lommeboka si?

2 kommentarer:

Camilla sa...

Tenker du sa i fra til damen jeg? I så fall ble hun nok veldig glad for det? :)

Hilde sa...

Jeg sa faktisk ingenting...Jeg holdt på å gjøre det, men så tenkte jeg at hun sikkert syntes jeg brydde meg for mye om hvordan hun hadde sakene sine...