fredag 29. januar 2010

Morgen-glede

Det viser seg at jeg er veldig enkel å glede tidlig på morgenen. Det er ikke mye som skal til før jeg tenker at dette var da virkelig en god start på dagen! I dag fikk jeg en sånn opplevelse igjen.

Morgenen hjemme gikk som helt normalt - alt skjedd på nøyaktig samme minutt som alle andre dager, men unnatk at jeg tydeligvis gikk ut et minutt tidligere da jeg så at det var 3 minutter isteden for 2 til T banen gikk idet jeg kom på stasjonen. Jeg sto der og venta de tre minuttene, og rett før banen kom kunne jeg se det; tavla som viser når banen kommer viste at det kom et tog med dobbelt vognsett! Det stakk inni meg av glede - endelig!! Til tross for at jeg var forberedt - endelig har bane 4 begynt så vidt å kjøre med 6 vogner isteden for 3! Det betyr en helt ny hverdag for meg - å kunne gå inn på en bane hvor alle sitter, jeg kan til og med velge meg en plass og samtidig får oppleve at alle etter meg også får sitte. Ingen intimgrenser som sprenges, ingen dårlig luft som er til å kaste opp av og ingen slitene bein før jeg har kommet på jobb. Og kanskje best av alt - jeg trenger ikke være redd for at jeg ikke har en sort bæsje-pose i lommene i frykt for å kaste opp. (Nå må det vel også sies ikke ikke hver dag er sånn - klokka halv 7 når jeg har tidligvakt er som regel ganske behagelig)
Så i det jeg så den enormt lange banen rulle inn på stasjonen visste jeg at dette må bli en bra dag! (Og siden det er fredag i tillegg, ble det jo det!)

Ingen kommentarer: