lørdag 30. januar 2010

Nedtelling til ferie og Luxor

Jeg har jobbet helt fire hele uker siden sist jeg hadde to uker med ferie, men jeg kjenner at nok en ferieuke kommer ganske så etterlangta bare jeg har har fått jobba i tre dager til.

Onsdag ettermiddag reiser vi opp til Moelv for å levere alle dyra på Andsjøn dyrepensjonat (5-stjernes faktisk: kanina får et helt rom på ca 7 kvm og Silva får leke med Zara hele dagen, både inne og ute.) Tidlig neste morgen tar vi toget nedver til Gardermoen og Egypt! Så da blir det jo faktisk en Afrikatur igjen, selv om dama på parfymeriet på Manglerud senteret mente at det på en måte ikke var Afrika. Jeg veit ikke hvilken verdensdel hun mente at Egypt på en måte lå i da...

Ihvertfall; vi lander i Hurghada og reiser noen timer nedover til Luxor for å nyte sol, basseng og mat (håper ihvertfall at sistnevte er bra), se Kongens dal og Tut-ankh-Amons grav, flere templer og mye annet som vi ikke veit om enda. Det blir nok ingen pyramider i denne omgang, men det får bli en annen gang. Det må nok også bli littegranne lesing av pensum, så 100 % ferie blir det nok ikke. Jeg stemmer allikevel heller ja til pensumlesning på en solseng ved bassengkanten enn inne på soverommet her.

Så jeg gleder meg til å begynne å pakke i morgen for pakking betyr ferie!! (Håper også at den lilla, fine kjolen min dukker opp igjen blandt sommertøyet for den er jo plutselig bare borte!?)

Ingen kommentarer: