søndag 22. august 2010

En fin augusthelg

Nok en helg begynner å gå mot slutten, og jeg kan konkludere med at dette har vært en bra helg! Fredag dro Andreas og jeg ut for å spise sammen et par vi ikke har sett på lenge. Kvelden var egentlig så bra som den kunne, og det merka jeg forsåvidt hele lørdagen også. Vi klarte å komme oss en tur ned til byen for å kjøpe en lunsj og ordne noen småting, men mest av alt måtte dagen brukes til å ta det ganske rolig. Formen var betydelig bedre da vi våkna opp i dag. Andreas stakk på trening og jeg gikk løs på soverommet. Da i form av å vaske det skikkelig! Det har vel egentlig aldri blitt vaska så grundig som i dag, og det trengtes for å si det sånn. Sengetøy og madrasser ble kasta ut av rommet og hele senga ble dratt fram så jeg kom til i hver en krok. All sengetøy med hull i (det er ganske mange, da kaninene våre utallig ganger har sneket seg under senga og spist sengetøy) ble kasta, så nå har vi igjen lite, men helt sengetøy. Vi får heller ønske oss nytt den dagen vi kan oppbevare det på et kaninsikkert sted. Og det er jo nettopp fordi at vi prøver å kaninsikre soverommet at det finnes så veldig mange steder det også er vanskelig å få vaska. Men nå lukter det rent av hele rommet, og jeg veit at absolutt alle hybelkaninene der inne er borte!

Da Andreas var hjemme igjen fra trening, og soverommet glinsa, dro vi ut på tur i skogen. Vi skulle bare gå en liten tur, og valgte derfor å gå en 3 km tur fra Hammern og til Ullevålseter. Vi hadde aldri vært der oppe før, og det er vel egentlig på lista over ting man bør ha sett når man har bodd i Oslo i 6 år. Vi begynte å gå og følgte skiltene mot setra. Etter å ha gått veldig langt (i denne sammenhengen) begynte jeg å føle på meg at det snart måtte være 3 km og vi snart burde skimte setra. Men det eneste vi kom til var en kryss med et skilt som sa "Ullevålseter 4 km" Så jada...vi gikk visst litt feil.... Men vi endte opp på riktig plass til slutt, selv om det var dobbel så langt som vi hadde planlagt. På veien tilbake stoppa vi å plukka masse tyttebær, så nå har jeg tyttebærsyltetøy i fryseren også. I tillegg kom vi over steder som bare var fine:


Ingen kommentarer: