tirsdag 22. mars 2011

Våren er her- tralalalala!!



Når det først er slik at bloggen min er en "alt-mulig-blogg", synes jeg det er på sin plass å skrive et innlegg om hvor fantastisk det er at det har vært sol de siste dagene og at jeg og mange andre har erklærte våren for kommet!

Ting å bli glad av om dagen:

1- Sol og plussgrader som en egenverdi (punktene under er vel heller resultatet av det)
2 - Snøen smelter (har aldri trengt snø nedi byen, bortsett noen dager på jobb)
3 - At jeg jobber i barnehage og kan være ute og bruke sola og våren for alt det er verdt.
4 - At både barn og voksne i barnehagen jeg jobber også er gladere
5 - Alle glade menneskene overalt
6 - At jeg har hund som gjør at jeg aldri tenker "ååå - nå skulle jeg ha gått en tur, men jeg er tiltaksløs og ender opp med å sitte inne allikevel". Ut på tur tur og definitivt ikke sur!
7 - Mindre klær og lettere sko. Endelig kan bein, armer og hode bevege seg uten at det føles ut som det sitter fast.
8 - Solbriller. Jeg har brukt solbriller mye allerede, litt fordi det det er skarpt lys, mye fordi de er fine.
9 - Erik har flytta ut på balkongen, og dermed færre hybelkaniner (her hadde det gjort seg med et ordspill, men jeg lar være)
10 - Jeg har sådd basilikum og kattegress, og kjøkkenet er blitt til en kjøkkenhage (ha! der kom ordspillet!)
11 - Jeg har kjøpt inn en pose med sukkererter jeg skal så en gang (det kan bli spennende - uten hage og med en løs kanin på balkongen!)
12 - Alle planene om alle små og store ting som skal skje - høyt oppe på lista står enda en frokost på balkongen og en kaffe ute i sola utenom jobb.

1 kommentar:

Marianne sa...

Endelig tegn til ordenlig vår!! Ikke et sekund for tidlig:) Og er så enig; snø i byen er helt overflødig;)