lørdag 30. april 2011

Telttur ved Øyungen

Årets første telttur ble faktisk i april, og turen gikk til Øyungen - hvor vi har telta noen ganger før. Øyungen er perfekt hvis man er er mer interresert i ha en koselig teltur i flotte omgivelser enn å gå en lang tur. For langt er det ikke, men det holdt i massevis for utrena Andreas og Hilde som i tilligg kom rett fra jobb.


Som vanlig er Silva flink til å hjelpe til å bære. Hun fikk ansvar for maten sin, en dorull og lomper. Tilbake fikk hun bære kaffe og et spill.



Det er kanskje ikke den mest spennede veien opp til Øyungen, men noe fin utsikt er det.

To stk glade på telttur


Vi har funnet et flott sted, og Andreas starter å sette opp teltet



Silva og jeg finner vann


Vi fikk besøk av flere ender. Silva syntes jo det er veldig artig å skremme dem hvis de kommer for nært land, men vi hadde da stort sett ender å se på.


Vakker utsikt og blikkstille vann


Og kvelden ble brukt foran bålet


Selv om jeg var veldig godt innpakka i natt, må jeg innrømme at det ble litt kjølig i løpet av natta. Med alle mine ulllag, gikk det bra allikevel, men det er jo greit å vite til høsten. Selv om det normalt skal gå veldig fint å ligge ute i greit med utstyr er det ikke sikkert at det gjelder meg...


Men alt-i-alt; vi kunne vel ikke ha avslutta april på en veldig mye bedre måte enn dette!

Ingen kommentarer: