tirsdag 7. juni 2011

Gratis loppis!

I dag er den store ryddedagen i borettslaget. En komprimator kommer i morgen, og i dag kan alle sette ut saker og ting man ikke trenger. Andreas og jeg har også benytta anledningen til å rydde og kaste litt fra boden, men det er ikke for å bli kvitt skrot jeg har sett litt fram til denne dagen.

Vi har selvfølgelig skaffa oss mye mer i dag enn vi har kasta. Dette er jo som et stort, gratis loppemarked! Men på dette loppemarkedet er det ikke mange folk, og de fleste som reiser rundt å plukker ting er noen som er ute etter helt andre ting enn hva jeg vil ha.

Vi har jo lufta Silva et par ganger i dag, og begge gangene har det blitt med noe nytt inn. Det første som ble med inn var noen blomsterpotter.



Jeg har også funnet noen kurver som jeg kan putte ett og anna oppi.




Og se på de fine stolene!!

Og det var ikke bare to fine stoler - det var en til!



Et til slutt, som gjorde at jeg nesten ikke kunne tror mine egne øyne: en puff (som jeg har vært på leting etter en stund) og en fantastisk koffert!




Så det var en lykkedag - shopping som ikke koster noen ting!! Hvis du lurer på hvor vi skal gjøre av alt det her, er det er veldig godt spørsmål. Stolene tror jeg faktisk kommer rett til boden. Jeg drømmer veldig tydelige drømmer om vårt store nye hjem (nei, vi skal ikke flytte på ordentlig)
og disse stolene passer godt inn der. Da kan jeg pusse de opp slik jeg måtte ønske når den dagen kommer. Puffen skal jeg nok pusses opp så fort så mulig, så den skal få være i leiligheten fra første stund. Kofferten må jeg vel klare å finne en plass til, og blomsterpottene skal fint få passe på noen av planetene våre. Itillegg lå det litt småtteri oppi puffene som sikkert blir gjemt å hyller og skap.




Så jeg trenger nok fortsatt et større hjem ja.....



Ingen kommentarer: