mandag 20. juni 2011

Nysydde strandmadrasser

Et lite miniprosjekt ble nettopp avsluttet. Jeg har egentlig vært nesten ferdig ganske lenge - men det er som listene som aldri kommer opp i nyoppussende hus - den siste bitte, lille finishen blir gjort lenge etterpå. Så i mitt prosjekt var det et par sømmer som har stått igjen et par uker nå.

Jeg skulle egentlig trekke opp igjen strandmadressene vår. De er slitte og stygge, og det ville sikkert ha kostet en brøkdel å bare kjøpt nye, men så enkelt skulle det ikke gjøres. Jeg kjøpte et par typer stoff som jeg likte, og mens jeg var i gang lurte jeg på om ikke strandmattene ville bli bedre om jeg puttet vatt inni istedet for strandmadrassene. Så da gjorde jeg det istedet. Strandmadrassene ligger fortsatt like stygge i boden, men oppe i leiligheten har vi fått helt nye liggeunderlag.








Bortsett fra at jeg ikke klarer å sy en eneste fin, rett søm, var dette et ganske enkelt prosjekt. Vatten inni kommer fra en IKEA dyne til 19 kr som er delt på begge madrassene og stoffet er jo bare som et sengetrekk. Det er sikkert enda smartere å bruke voksduk som laget som skal treffe bakken, men jeg kunne ikke finne noen voksduk som passet da jeg var på shoppingrunden min.




Med svarte hånkler oppå, skulle dette passe sammen med de fleste bikiniene mine og den fine kurven jeg kjøpte i Ghana;) Viktig å mache!


Så nå venter vi bare på sol og strandvær!!

Ingen kommentarer: