mandag 21. november 2011

Julegaveønsker

Nå i disse julegavetider, er det også "lage-ønskeliste-selv"tid. Den oppgaven har etterhvert blitt nesten like vanskelig som å finne den perfekte gava, og like lite som man kan gi hva som helst, kan man faktisk ikke ønske seg hva som helst heller. Egentlig synes jeg det er et ganske begrenset område man kan velge ut ønskene sine. Hvis jeg bare skal se på materielle ting, må jeg si at mest av alt her i verden ønsker jeg meg et fint rekkehus på 100-110 kvm på Manglerud. Det er selvfølgelig ikke på noen måte realistisk å tro at jeg skal få det til jul, så kravene må senkes. Jeg kunne også tenkt meg nytt speilreflekskamera og en ny seng, men dette har heller ikke fått plass på lista.

De perfekte ting å ønske seg til jul mener jeg bør ligge under 1500 kr, aller helst mellom 50 og 500. Det bør være noe jeg trenger, men som jeg kanskje ikke trenger så mye at jeg vil kjøpe det selv. Der utgikk å ønske seg linser og gavekort på legetimer. Jeg kan heller ikke ønske meg vaskepulver og Jif Mop selv om det kunne ha vært greit å slippe å bruke penger på det. Ting man får til jul bør være noe som er litt fint eller morsomt. Innenfor kategorien "fint" er det selvfølgelig en lang liste over ting jeg kunne ha tenkt meg, men så er det det der med at jeg også bør trenge det.

Det som har skjedd nå er at det har dukket opp en ting som jeg virkelig trenger, og som jeg helst skulle hatt en fin utgave av, men som jeg føler er i grenseland for hva man faktisk kan si at man ønsker seg, og det er en dobørste.

Jeg har hatt en helt grei i stål fra IKEA, men den har nå knekt, og det er litt hastesak å få tak i noe annet. Sånn i hastverket kan det fort bli en stygg 10 kronersgreie fra IKEA, men jeg vil jo ikke ha en sånn på badet! Dette er hva jeg vil ha på badet:

Denne fine greia her er fra Vipp og koster akkurat 1500, hvilket er mitt øvrige tak for hva jeg kan ønske meg. Samtidig er det kanskje litt merkelig om alle besteforeldre, tanter, onkler og søsken skulle ha gått sammen å spleisa på den perfekte dobørsta til meg?

Alternativt kunne jeg hatt den her:


Denne er fra Eva Solo og koster ca 700 kr. Kanskje den perfekte gava fra Andreas til meg?

Jeg fortsetter og undres, og nå veit ihvertfall ganske mange at jeg ønsker meg en dobørste.

Ingen kommentarer: