søndag 20. november 2011

Tupperware

En ny milepæl er passert i livet mitt: jeg har fått (eller kjøpt) mine første Tupperwareting! Det er nok ett sikkert tegn på at ungdomstida er over for lenge siden.

Mine Tupperwaregreier er en slikkepott som er bitte liten, og et rivjern for ost man kan sveive på. Utrolig hva man egentlig trenger, men som man bare ikke visste om!

I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å kjøpe noe på Tupperwaremøtet, da jeg egentlig ikke vil ha plastgjenstander i huset vårt (hvorfor? Det er ikke noe fint) Men da jeg så at det fantes muligheter for å gjøre osteriving til noe litt mer morsomt, kunne jeg ikke la den sjansen gå fra meg. Av alle ting jeg gjør på kjøkkenet, er å rive ost noe av det kjedeligste jeg veit.Som regel må Andreas steppe inn å ta den jobben, men nå mener jeg altså at jeg kan gjøre det sjøl.

Rivjernet ble testa for første gang i går, og i dag skulle det ut i ilden igjen. Taco sto på menyen, og for første gang i historien var å rive ost det første jeg gjorde! Det må vel bety at den er brukbar?

Nå blir jeg fort begeistra av nye ting, så det blir spennende å se om rivjernet vil bli brukt i lang tid framover. Ulempen er jo at det inneholder mange flere deler enn et vanlig rivjern, og disse delene skal både tas fra hverandre, de skal vaskes, tørkes og settes sammen igjen. Men enn så lenge er den bare morsom og etter å ha eid den i to dager får den terningkast 4.

Slikkepotten er ikke prøvd enda, så ingen vurdering av den foreløpig.

Ingen kommentarer: