fredag 20. januar 2012

Filipinegave

Nyttårsaften for over ett år siden knakk jeg en nøtt som viste seg å inneholde to nøtter. Andreas ble med på filipine, hvor taperen skyldte den andre en gave. Jeg våknet flere ganger den natta og tenkte på "filipine", og da klokka hadde blitt såpass at det var dagen etter, sa jeg selvfølgelig "Filipine!" Jeg vant, med andre ord. Gava derimot - den har latt seg vente på.

For to dager siden kom Andreas hjem med en liten konvolutt hvor han kunne fortelle at Filipine-gava mi lå. Inni konvolutten lå et gavekort for mange av Oslos butikker og som inneholdt et beløp som burde holde shoppingabstinensene mine på godt hold en stund framover.

Jeg hadde ikke tenkt å la kortet ligge der ubrukt lenge, og i dag har det derfor dukka opp en artig liten sak som har fått sin daglige plass sammen med kamerautstyret mitt:

Nemlig en gorillapod:
(Bildet er hentet fra Gorillapod sin hjemmeside) Gorillapoden er da stativet dette kameraet står på. Et lite, lett stativ som lettvindt kan taes med overalt, og som definitivt kan brukes overalt. I kveld er det blitt testet innedørs i leiligheten:

Her har stativet satt seg rett oppi vinstativet oppå kjøleskapet. Jeg har aldri sett leiligheten fra denne vinkelen før, så det her var jo morsomt!

Vin dukker opp flere steder i huset, og denne gangen har stativet tatt plass oppå kartongvinholderen.

Dette bildet er kanskje ikke noe man vinner en pris for, men det burde stativet gjøre. Her klamrer det seg fast til håndtaket på steikovnen og både stativ og kamera sitter som støpt.

Det var utrolig enkelt å få kamera i den stillingen jeg ville, og det er så stødig at jeg nesten ikke kan tro det selv. Så jeg er meget fornøyd med resultatet av filipinegava!

Ingen kommentarer: