søndag 20. mai 2012

Balkong full av blomster

Helga har vært satt av til eksamenslesing, men jeg trenger ofte lange pauser. For at ikke de altfor lange pausene skal ødelegge samvittigheten min, er det viktig at de brukes til noe som er såpass fornuftig at det er helt godkjent å ikke lese på en stund. I går pussa jeg vinduer og vaska gulv, og i dag er det balkongen som har fått et lite løft.

Jeg har tidligere skrevet om balkongkassa Andreas og jeg har prøvd å lage, og den så jo ikke spesielt vakker ut her den sto i stua. Nå har den stått på balkongen en stund, og den tar seg betydelig bedre ut der. En thuja og stemor har bodd i kassa en stund, men i begynnelsen av denne uka måtte stemorene flytte litt på seg. I dag tok vi på nytt turen til Plantasjen (og det var vi ikke alene om!) for å kunne fylle opp det som finnes av kasser og potter. Balkongen bærer nå veldig preg at den eies av noen som ønsker seg en hage med overflod av blomster, men som ikke aner så mye om hverken hva som passer sammen eller hva som trives hvor. Jeg prøver meg fram, og nå ser det altså slik ut:
 




Minimalisme får du finne et annet sted! Det er smellfullt der ute nå, og bedre skal de bli når planene får vokse seg store og sterke! Dette er forøverig ikke alt balkongen har å by på for øyeblikket. Du kan ikke se to tomatplanter og du kan ikke se kassa med sukkererter. Du kan heller ikke se den store, vanvittig gode hengestolen, og heller ikke sittegruppa til fire personer. Gulvplass er ikke noe som blir prioritert hos oss!

Ingen kommentarer: