fredag 25. mai 2012

Eksamenslesing i 27 varmegrader?!?

Det er bare fem dager til jeg kjenne på følelsen av å høyst sannsynlig være ferdig utdannet for en stund, hvilket betyr at jeg lenge har hatt en plan med de kommende fridagene. Ikke ante jeg at det skulle bli 25-30 grader og sol da min plan er å lese, lese og lese. Man kan selvfølgelig lese i sola, men det funker ikke sånn kjempegodt for meg. Jeg begynner å føle at jeg snart har en forholdsvis god oversikt, og jeg tror at jeg kan nok til å klare å bestå. Så da kommer spørsmålet: hva er mest verdt - å nyte tre dager med sol og fri, eller en karakter bedre?

Jeg veit jo selvfølgelig ikke hvilket karakter jeg ligger an til å få, men tenker at en veldig god lesehelg nå burde gjøre mulighetene for en god karakter bedre enn en ikke alfor bra lesehelg.

Allikvel veit jeg faktisk ikke om det er verdt det. For etter jobb i dag dro jeg ned til Aker Brygge og tok et glass vin med Andreas før jeg tok turen hjem igjen. Vi snakka om hvor fantastisk det var at vi faktisk hadde fri i flere dager på slike sommerdager i Norge. Og som Andreas sa: det kan faktisk hende det er fem år til neste gang! Og hvis det er fem år til neste gang jeg har fri og uten planer på en slik dag, da betyr jo egentig ikke en karakter på eksamen særlig mye....

Ingen kommentarer: