torsdag 12. august 2010

Erik og Ida på jakt

Erik og Ida har endelig nedlagt byttet sitt - det stygge treet jeg har hatt i stua noen år nå. Da et bilde av dette treet havna på bloggen min for en stund tilbake så jeg at nå måtte det snart være enten eller. Enten fikk den komme seg å se skikkelig ut, ellers måtte den bare ut! Jeg hater jo å ta livet av levende ting, men jeg måtte bare stålsette meg og nekte å gi den vann. Aller mest av alt håpet jeg at kaninene ved et "uhell" ville komme over den (jeg veit at de liker den typer planter). Planta havna etterhvert ut på balkongen for å legge til rette for uhellet, men av en eller annen grunn har ikke kaninene vist sin interesse for den. Og den bruuuukeeer sååå laaang tiiid påå åå døø aav vaaaaannmaaangel..... Jeg synes virkelig ikke det er noe særlig bra å være vitne til en så langsom og smertefull død, og særlig når det er jeg som forårsaker den. Men heldigvis - i sta var uhellet ute! Erik og Ida har vært på buskejakt, og endelig klarte de nedlegge det trsite treet!

(Både Erik og Ida ser alltid ut som djevelsen kaniner i blitzlys, men øynene lyser heldigvis ikke slik på ordentlig....)

Ingen kommentarer: